Direct een
afspraak maken
Beweegmodules

Heeft u een chronische aandoening en vindt u het lastig om regelmatig te bewegen? Voldoet u niet aan de Nederlandse norm gezond bewegen, maar wilt u wél graag meer bewegen? Dan kunt u bij Fysiotherapie Van Hoof in Valkenswaard een beweegmodule volgen.

Bewegen met een chronische aandoening
Heeft u een chronische aandoening, zoals artrose, een hartziekte, diabetes of COPD, dan kan bewegen veel winst opleveren. Onze fysiotherapeuten maken een beweegprogramma dat is afgestemd op uw persoonlijke situatie en wensen. U gaat bewegen in een kleine groep mensen met een vergelijkbare aandoening of conditie. Samen werkt u aan het ontwikkelen van een actieve leefstijl, die u uiteindelijk zelf kunt voortzetten, bijvoorbeeld bij een reguliere fitnessschool of een andere beweegactiviteit die u leuk vindt.

Aan de slag met een beweegprogramma
Voordat u start brengen we u conditie en klachten in kaart. Zo bepalen we waar u aan gaat werken. Voor elk behandeldoel kiezen we een passende behandelmethode, afgestemd op uw persoonlijke situatie. We adviseren oefeningen die zijn gericht op uw algehele conditie en uithoudingsvermogen. De nadruk ligt op het inpassen van lichamelijke activiteiten in uw dagelijks leven. Het beweegprogramma duurt twaalf weken en u sport twee keer per week. Uw fysiotherapeut test u tussendoor om uw trainingsresultaten in kaart te brengen.

Vergoeding beweegmodule
Bij uw zorgverzekeraar kunt u informatie krijgen over de vergoedingenvoor deelname aan de beweegmodule. Ook op de site www.defysiotherapeut.com vindt u er informatie over.

Direct een afspraak maken